Sorø Reklame forstærker sig i det nye år med ansættelsen af 46-årige Jesper Berg, der har små 20 års erfaring fra mediebranchen i bagagen. Senest som redaktionschef på TV 2 og som onlinechef i Aller Media. Jesper Berg er ansat som strategi- og kommunikationsrådgiver og får særligt ansvar for tekstopgaver på alle platforme.

Jeg er glad for, at vi har ansat Jesper Berg og hans profil og kompetencer passer rigtig godt ind i Sorø Reklame, hvor vi allerede nu kan se, at 2015 bliver et travlt og spændende år.

Ashley Brereton

Direktør i Sorø Reklame

Sorø Reklame har oplevet en markant fremgang i de senere år, hvor bureauet har specialiseret sig i adfærdsdesign – den såkaldte nudging-disciplin – der vurderes, at være et af de fremadstormende fænomener i fremtiden. Nudging betyder direkte oversat et kærligt puf.  Sorø Reklame har løst en række opgaver for flere af landets kommuner, hvor nudging har været den røde tråd.

Nudging handler – kort fortalt – om at ændre adfærd hos mennesker på en positiv og problemløsende måde frem for forbud og løftede pegefingre. Så får vi et bedre samfund, hvor mennesker gør det rigtige – frivilligt.