Troværdig kundecase

Tips om kundecases og troværdighed på film

Vil du gerne have, at din stamkunde fortæller dine nye kunder, at det du sælger virker? Tænk hvis du kan få en kunde til at sige: Det er det bedste køb jeg har gjort! Hvis kunden tilmed er en stor referencekunde i branchen, så giver det troværdighed. Hvis du desuden kan viser det på film, så giver det endnu mere troværdighed. Læs vores tre tips til kundecases på film.

Det vi siger og det vi skriver

Inden for Business to Business har dygtige forretningsfolk altid arbejdet med kundereferencer. Den bedste kundereference er naturligvis den, der kommer fra mund til mund metoden. Men arbejder du inden for et nicheområde, hvor der kun er få kunder, kan det være svært at få gang i mund til mund processen. Derfor har virksomheder altid benyttet sig af, at skrive kundecases eller fabrikere udtagelser, til aviser og specialmedier.

Film giver troværdighed

Ønsker du mere troværdighed, kan du gå filmvejen. Her ser du en film om virksomheden Furnipart. De har købt nogle meget flotte truckterminaler. Du møder Jørgen Rask, som er Supply chain manager. Han fortæller stille og roligt, at han har gjort et godt køb. Når en kollega i branchen ser filmen om Funipart, så behøver sælgeren ikke at anvende det halve ammunition for, at overbevise andre om, at hans produkter dur. Du kan både se, høre og føle det. Samtidigt er film et fantastisk godt medie, for den travle kunde, som ikke vil læse lange tekster.

Tre tips til en bedre kundecase

Her er tre tips til bedre film, som vi anvender i vores filmproces:

1) Før du producerer en film med en kundecase, skal du gøre dig klart, hvordan du vil anvende den i forhold til din målgruppe. Skal filmen skabe opmærksomhed til nye kunder og sælge produkter eller producerer du en film målrettet kunder, der allerede er i gang med en købsproces, hvor du skal øge troværdigheden af dig som leverandør. Det er to forskellige film.

2) Lav et interview med referencekunden før filmholdet kommer. Fortæl ham, at det ikke er et kritisk avismedie eller Kontant fra DR, der er på vej. Vi plejer at fortælle, at vi vil producere en film om en “klog” kunde, der har valgt en “dygtig” leverandør og derfor er vores formål naturligvis, at stille interviewpersonen og virksomheden i det bedste lys. I samme proces er det en god ide, at vise et eksempel på en tilsvarende film, så forsvinder mange af barrierne.

3) Når du er på location med interviewpersonen, så lav et prøveinterview, så kan kunden bedre besvare dine spørgsmål bagefter. Dog er vores tip, at filme hele interviewsituationen, også mens der øves. Nogle gange kommer der nogle spontane guldkorn, som du bare ikke vil gå glip af.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!